Wat ik zelf doe om positief te blijven! Tips & Tricks

Positief blijven, het is soms best moeilijk vooral als je last hebt van angstaanvallen en PTSS. Zoals ik. Het leven is nou eenmaal niet een groot feest, althans dat proberen we allemaal wel. Zo zit ik de laatste dagen niet zo in me vel, waarschijnlijk omdat het weer wat kouder wordt. Ik probeer mezelf er niet aan toe te geven, nee ik ga alleen maar door. Tot vandaag, ik kan niet meer.. misschien ben ik ziek aan het worden? Geen idee. Om mezelf en jullie op te peppen probeer ik alsnog positief te blijven, probeer ik mezelf met deze tips alsnog het beste er van te maken.

Schrijf het op

Als je niet zelf positief meer kunt blijven, probeer dan alles op te schrijven. Schrijf de beste punten van jezelf op: wat vind je mooi aan jezelf? waar ben je trots op? wat wil je nog bereiken? Leef je uit, en je mag best huilen. Maar weet ook dat jijzelf al heel veel hebt bereikt.

Pep jezelf op met kleding en make-up

Zelf krijg ik altijd meer zelfvertrouwen als ik mezelf oppept met mooie Make-up, leuke kleding, naar de zonnebank (niet tevaak!) en mijn haren gekruld of als ik mijn haren verf. Bekijk op You-tube tutorials en probeer het na, inspireer jezelf. En doe alles op je gemakje, waarschijnlijk krijg je nadat je iets voor jezelf hebt gedaan ook nog eens complimenten.

Bekijk oude foto’s en video’s

Nu ik eenmaal wat ouder ben, ga je redeneren hoe het vroeger was. Zo bekijk ik eens in de zoveel tijd oude foto’s en video’s van vroeger, ik lach me rot als ik ze eenmaal terug zie. Het is natuurlijk leuker samen met de persoon zelf, waarmee je de herinnering hebt gecreëerd.

Het mag..

Kijk je hoeft echt niet jezelf op te peppen, als het echt even niet gaat. Je mag huilen, je mag een dag thuis blijven en je kasten leeg plunderen. Je mag een serie marathon kijken op Netflix. Voel je vooral niet schuldig, maar probeer wel te denken aan morgen. Morgen wordt het vast beter, kijk ernaar uit.

Wat doe jij om jezelf op te peppen? Ik hoor het graag!

3 Je vind dit leuk

Bekijk ook Zie meer

1 Reactie

  1. Kells zegt

    Hoi! Hier nog een ptss’er. Wat ik doe om mijn ‘monster’ onder controle te houden is door brieven te schrijven. Naar mezelf of iemand die ik graag iets wil zeggen maar waarvan ik weet dat de ptss weer eens de overhand heeft en het dus geen nut heeft om deze gedachten ook daadwerkelijk met die persoon te delen. Daarnaast veel lezen en mee brullen met muziek en daarna stevig huilen. Even in bed of op de bank kruipen met een film is dan ook heel fijn. Ik werk zelf in de zorg, dus ik denk dan vaak aan mijn cliënten en hoe erg ze me elke dag knuffelen en mij voor de gek houden en daarom hard moeten lachen.

    Regelmatig me-time inplannen en genieten van de kleine dingen. En soms mag je het ‘monster’ ook best even omarmen. Is niks mis mee 😉

Laat jou mening weten

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.