Laden...

zo slaap je het best

Mellanie

Positieveling enzo. ☾

Vandaag geef ik jullie tips tegen het Comaslapen. Zelf heb ik er elke dag last van opstaan hoe lastig het ook is je moet en zal toch moeten opstaan vooral als je je naar je werk of school moet. Je slaapt je droomt over de mooiste stranden en de mooiste jongens opeens hoor je een geluid… wat is dat? Ah nee, het is je wekker.

Zelf heb ik er dagelijks last van het is echt een ‘familieding’. Moeilijk opstaan vooral als ik heel laat ga slapen of niet in slaap de dag ervoor kon komen. Dus ik kan hier eigenlijk over meepraten. Toch heb ik een paar tips op een rijtje gezet die mij hielpen en nog steeds helpen. En die je dagelijks kunt toepassen om beter wakker te worden als je eigenlijk niet wakker te krijgen bent.

Eerder naar bed

Ik heb er dagelijks last van je bent nog lang niet moe. Waarom zal je al gaan slapen? Als je toch niet moe bent. Geloof me, je hebt er de volgende dag echt veel aan. Als je eerder gaat slapen sta je ook eerder op. Je lichaam is dan ook sneller uitgerust. Soms na een feestje slaap je als nog laat dan zal ik de andere tips toepassen.

De wekker

Probeer zo veel mogelijke wekkers te zetten. Ik heb een speciale App op mijn telefoon zitten die mijn slaapritme in de gaten houdt ( Sleep as Android ). Je hebt hier meerdere versies van, maar deze vindt ik het beste werken. Probeer een Snoozer op je telefoon af te stellen als je na 3 minuten nog niet wakker bent gaat hij weer af. Je kunt natuurlijk de tijd zelf afstellen!

Natuurlijke slaap

Zoals ik al eerder vermelde: ik ben zo’n comaslaper. Hier valt bijna niks tegen te doen. Probeer eerder te slapen en gezond te eten. Ook vitamines nemen helpen zelf ben ik niet van de Medicijnen nemen voor beter in slaap te vallen. Een natuurlijke slaap is natuurlijk vele malen beter dan medicijnen waarvan je eigenlijk nog langer van gaat slapen.

Ritme aanhouden

Je hebt soms van die mensen die eerder kunnen opstaan. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van eerder slapen en een ritme aanhouden. Zodra je een ritme aanhoudt blijf je ook dezelfde tijd wakker worden. Kwestie van oefenen en dan komt het allemaal goed! En geef vooral niet op. Toen ik wat jonger was stond ik dagenlang eerder op en na twee weken gaf ik het op en was ik weer terug bij af.

Leeftijd

Als je een puber en/of tiener bent is het nou eenmaal moeilijk om eerder op te staan. Ik denk dat het ook een kwestie van leeftijd is. Zelf werd ik vroeger altijd rond een uur of 12 wakker, superlaat. Maar ik voelde me toen ook echt niet uitgerust. Het gaat allemaal vanzelf over als je ouder wordt. Heb je er echt een hele lange tijd last van: ga dan even naar een dokter! Het kan zijn dat je Pfeiffer hebt.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.